tiistai 25. huhtikuuta 2017

Puhtaat harmaat lakanat


Kylläpäs nämä päivät ja viikot kuluvat nopeasti, 
edellisen postauksen jälkeen on viiletetty reikäpallon
perässä pitkin Suomenmaata, juhlittu synttäreitä
ja kaikenlaista menoa on muutenkin riittänyt. 
Kotona on oikeastaan käyty vain
nukkumassa mutta tänään koittikin vapaa aamupäivä. 
Vapaan aamupäivän voikin kuluttaa vaikka siivoillen....

Räntäsateisen päivän väriteemaan sopivasti vaihdoin sänkyyn
puhtaat harmaat lakanat. Ostin nämä pellavaihanuudet viime kesänä 
eräältä puolitutulta, joka oli nukkunut lakanoissa kaksi yötä ja todennut, 
ettei pellava ole hänen juttunsa. Meillä nämä pellavalakanat ovat olleet 
kovassa käytössä, melkein voisin aina näissä nukkua, niin ihanat ovat. 
Värikin on just eikä melkein oma!
Ja vaikka muuten olen kovinkin pedantti päiväpeiton suhteen
niin näiden kanssa tykkään petailla puolihuolimattomasti, 
ryppyineen ja ruttuineen ovat niin kivan näköisetkin. 


 


Loppupäivän voikin vain odotella, että pääsee pujahtamaan
raikkaiden lakanoiden väliin :)

Mukavaa päivää teille!

Jaana

6 kommenttia:

  1. Pellavalakana on hyvää ja mukavan tuntuista materiaalia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Nämä on meidän ensimmäiset pellavalakanat, mutta ei todellakaan viimeiset :) parhaat!

      Poista
  2. Lakanoiden suhteen meitä lie ainakin kahteen junaan...mä oon sitä mieltä, että lakanoiden pitää olla puuvillaa ja mieluiten puuvillasatiinia ja niiden pitää olla ehdottomasti mankeloidut. Toisten sängyissä ryppyinen pellava näyttää kivalta kuten teilläkin mutta mun lakanoiden pitää olla sileät :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin totta, makuasioitahan nämäkin on :) mä olen niin laiska, että lakanoita ei meillä silitetä eikä mankeloida, rypistyvät kuitenkin :D olivat sitten puuvillaa tai pellavaa tai mitä tahansa....

      Poista
  3. Puhtaisiin lakanoihin onkin mukava pujahtaa. Ihanat harmaat pellavalakanat, pidän kovasti!

    VastaaPoista