torstai 14. syyskuuta 2017

Roskalavalta

Olen ihan koukussa paikalliseen FB-roskalavaryhmäämme. 
Tokikin lähinnä niin päin, että meiltä on kesästä lähtien lähtenyt 
roppakaupalla tavaraa kiertoon, kaikkea kukkapurkeista kakkulautasiin, 
vaatteita, kenkiä ja vaikka mitä muuta. Ihanaa, kun saa nurkkia tyhjäksi.
Muutaman tarpeellisen tavaran olen kotiin 
päinkin kantanut, viime viikolla yhden turhakkeenkin. 
Turhakkeella ajattelin kehystää vanhan kartan mutta laskinkin löytöni 
ikkunalle mihin se taitaa jäädäkin. 
Kaunis kullanvärinen ja täyttä puuta oleva, aidosti vanha
kehys sopii tuonne viherkasvien joukkoon kuin nenä päähän. 





 Moni sanoo, että roskalavaryhmissä ihmiset metsästävät tavaraa, 
jota sitten myyvät eteenpäin. Jossain voi näin ollakin mutta itse 
ainakin tiedän tavaroidemme menneen täysin tarpeeseen
ja olen iloinen, että olemme voineet ihmisiä näin auttaa. 
Toisaalta olen kyllä hämmästellyt muutamia, jotka pyytävät tavaroita 
määritellen tiukat kriteerit mm. värin suhteen ja kehtaavat sitten kieltäytyä 
vastaanottamasta ilmaiseksi tarjottua tavaraa, joka ei ole 
täysin kriteerien mukainen. Tuttavani tarjosi harmaata mattoa etsineelle
opiskelijalle harmaata mattoa, jossa oli reunoissa kuviot. Ei kelvannut. 
Huh, sanon minä. 
Mitä mieltä sinä olet näistä suosituista roskalavaryhmistä? 


Mukavaa päivänjatkoa!

Jaana


10 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Niinpä...taitaa kartta vielä jäädä kehyksiään odottelemaan... :)

      Poista
  2. Roskalava-ryhmä on tuttu minullekin ja kannatan! Hyvä että tavara kiertää :) Itsekin olen antanut ja saanut tavaraa. Vanhat kehykset on ihania ja kauniita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä enemmän kiertää, sen parempi, suuntaan tai toiseen :)

      Poista
  3. Kaunis kehys ja sopii hyvin tuohon ikkunalaudalle! Roskalava-ryhmät ovat hyviä, näin säästyy moni tavara kaatopaikka sijoitukselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, meillä oli jo yksi kaatiskuorma kärryssä mutta laitoin kuvan faceen...ei sitten I. Säntä tyhjää kärryä lähtenyt kaatikselle kiskomaan ;)

      Poista
  4. Mulle toi fb on aika uus juttu. Ja roskalava ryhmä on parasta. Itse olen laittanut paljon tavaraa nyt kiertoon ja toki tehnyt upeita löytöjä. Käyn myös itse lavoilla dyykkaamassa ja otan talteen jos tiedän, että joku jotain tarvitsee. Ihan parhaita ryhmiä. Samaa huomannut kuin sinäkin, että ihmiset ovat hyvin pinnallisia ja jotkut jopa hyvin häijyjä ja kärkkäitä kommentoimaan. Mutta en välitä, mä oon aina tyytyväinen kun joku romu pelastuu joko itselle tai toiselle. Ja sun kehykset on kyllä upeat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sinä todella teetkin löytöjä! Juu, pääasia,että tavara kiertää :)

      Poista
  5. Minä käyn päivittäin :)

    VastaaPoista