keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Syödäänks ulkona?

"Äiti, syödäänks parvekkeella", kysyy viidesluokkalainen. 
Parveke, ai niin, sehän on vielä aivan talviasussaan, 
miten se onkin tyystin unohtunut!

Nyt muistutuksen jälkeen parveke hiljalleen heräilee kevääseen, 
samassa vanhassa asussaan. 
Ja päästiinhän sinne jo syömäänkin.
Niin, ja ruokalevolle :)




 


Kovin paljaaltahan tuo näyttää, 
risuineen ja romuineen ja  
nyt tekeekin kovasti mieli kukkakaupoille.
Jokohan pelargoniat arvaisi ulos istuttaa? 


Lämmintä viikonjatkoa!

Jaana

10 kommenttia:

  1. Kesäinen keli pääsi taas yllättämään. Meilläkin vielä piha vailla puutarhakalusteita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Parveke oli meillä ainoa unholaan unohdettu paikka, muuten paikat kesäkunnossa. Onneksi nyt parvekekin :)

      Poista
  2. Kyllä meidän nyt kelpaa!! Mukavaa viikonjatkoa, Jaana!

    VastaaPoista
  3. Juuri eilen puhuin puhelimessa sukulaiseni kanssa, joka on mökillään Savitaipallella ja hänellä pelakuut on jo ulkona....itse olen vaan päiväksi aina vienyt karaistumaan..:)

    VastaaPoista
  4. Joku joskus jossain (mun muisti on tosi hyvä...) kirjoitti, että ootteko huomanneet, että aidot maalaiset ei koskaan syö ulkona. Vain kaupunkilaiset syö ulkona. Maalainen saattaa kyllä grillata pihalla, mutta ruokailu tapahtuu sisällä. Mä oon jostain syystä tossa suhteessa maalainen vaikkei meillä ole mitään sikafarmia, joka tuottaisi kärpäsiä. Mutta nauttikaapa te kaupunkilaiset ulkoruokailusta nätillä partsilla :-)

    VastaaPoista
  5. Kivoja nuo risujutut! Mä haluaisin sellaisen vanhanajan varpuluudan :D Kyllä nyt kovasti alkaa jo puutarhakärpänen puraista ja pitäisi kukkasia ja multaa päästä ostelemaan. Ja uudet puutarhahanskat myös :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen joskus miettinyt onnistuisiko varpuluudan teko omin voimin, ei kai se kamalan vaikeaa voi olla? Pitäiskin kokeilla...

      Poista